Op reis naar Canada #2: Toronto
- Marjolijn Barten
- 6 nov 2022
- 2 minuten om te lezen
Bijgewerkt op: 11 nov 2022
Toronto. Zo'n 2,8 miljoen mensen noemen dit hun woonplaats. Het is niet voor niets de meest bevolkte stad van Canada. De stad zelf is zo'n 630.20km2 groot en ligt op 76.5m boven zeeniveau. Toronto is een ontzettend multiculturele stad, het is ook een belangrijke bestemming voor immigranten. Meer dan 50 procent van de inwoners is buiten Canada geboren. Meer dan 200 etniciteiten worden vertegenwoordigd in de stad. Hoewel de voertaal van Toronto Engels is, worden er meer dan 160 verschillende talen gesproken.

Op maandag 19 september hebben wij deze levendige stad bezocht. Vanaf het hotel hebben we een transfer naar het vliegveld genomen, en vanaf daar de trein naar Union Station. Zo zaten we binnen een half uur midden in de stad. We zijn als eerste naar Kensington Market gelopen. Dit is een zeer kleurrijke wijk in Toronto. Het is een van de meest multiculturele wijken en sinds november 2006 benoemd tot National Historic Site of Canada. Er zijn vele muurschilderingen te zien en er staat een kunstwerk genaamd "The Garden Car". Dit is letterlijk een tuin die uit een auto groeit.

Daarna zijn we verder gelopen naar Casa Loma. Dit is een kasteel in Neogotische stijl dat gebouwd is van 1911 tot en met 1914. Het is een huis dat oorspronkelijk gebouwd is voor Sir Henry Pellatt. Tegenwoordig is het een museum en populaire locatie voor films en bruiloften. Onder andere de films X-Men, Crimson Peak en The Pacifier zijn hier opgenomen. Bekende series zoals Shadowhunters en Hemlock Grove hebben hier ook gefilmd.

Na Casa Loma waren we een beetje moe van het lopen, dus hebben we de metro terug naar het centrum gepakt. Vanaf daar hebben we nog een klein stukje gelopen naar de haven van Toronto waar we hebben geluncht bij Tim Hortons.
Na de lunch hebben we de bus gepakt richting het Distillery District.
Het Distillery District is sinds 1988, net als Kensington Market, een National Historic Site of Canada. Het is een wijk dat bestaat uit verschillende cafés, restaurants en kleine winkeltjes binnen in de authentieke gebouwen van het voormalige Gooderham and Worts Distillery. Het is een prachtig stukje geschiedenis binnen de wolkenkrabbers van de moderne stad.

Na het Distillery District waren we redelijk moe. Vanwege een jetlag hadden we maar weinig slaap gehad, dus vonden we het mooi geweest en zijn we terug naar het hotel gegaan. Toronto is een hele bijzondere stad, wat voor ons eerlijk gezegd te druk en te modern was. We hebben genoten van het Distillery District en Kensington Market. De volgende dag is het tijd om de camper op te halen en zal de camperreis daadwerkelijk gaan beginnen. Meer daarover, in de volgende blog over Canada.
Groetjes,

_edited.png)



Opmerkingen