Op reis naar Canada #7: Lac Monroe
- Marjolijn Barten
- 16 jan 2023
- 2 minuten om te lezen
Lac Monroe is een hele mooie verrassing. Bij het boeken hadden we niet in de gaten hoe mooie de omgeving hier is. We hebben een campingplaats midden in het bos en er lopen hier heel veel herten en andere wilde dieren. Hier gaan we ook lekker aan de wandel!

Wanneer we het park inrijden is het al adembenemend mooi. De bomen kleuren ontzettend mooi oranje/rood van herfstkleuren. De camper parkeren we midden in het bos op een mooie plaats en daarna lopen we naar het bezoekerscentrum. Hier hebben ze allerlei kleine dingetjes te koop, maar ook een kaart. We krijgen wat advies van de verkoopster en besluiten om twee wandelingen te maken. Mijn moeder en ik gaan direct nog op pad om naar het Lac-des-Femmes te gaan. Dit is een rondwandeling van ca 2,7km waar we anderhalf uur over zullen doen.

De volgende dag lopen we een grotere wandeling. Dit wordt La Roche, met twee mooie uitzichtpunten onderweg. Deze route is in totaal zo'n 10km lang, maar met de route van en naar de campingplaats lopen we in totaal zo'n 13km. We zijn bijna vijf uur onderweg geweest en hebben prachtige uitzichten gezien en zijn zelfs een groepje herten tegengekomen.

Het Park Mont Tremblant is het oudste en grootste park van de provincie Québec. Het natuurgebied omhelst bergen van miljarden jaren oud; de zuidelijke Laurentiden. Hier zijn vele mooie wandelingen te vinden waaronder ook twee wandelingen die je naar een mooie waterval brengen. Mont Tremblant zelf is een dorp met een groot ski resort. Hier kan menig wintersportliefhebber zijn hart op.

Wat een prachtig park. We willen eigenlijk niet vertrekken, maar zullen toch verder moeten. De volgende stop gaat Ottawa zijn, de laatste grote stad in onze reis. Tot dan!
Groetjes,

_edited.png)



Opmerkingen