Op reis naar Canada #8: Ottawa
- Marjolijn Barten
- 15 feb 2023
- 1 minuten om te lezen
De hoofdstad van Canada, tweetalig en het ligt op de grens tussen Quebec en Ontario. Ik heb het natuurlijk over Ottawa. Nadat we in Tadoussac zijn geweest, bezochten we deze stad. We hebben een wandeling door de stad gemaakt en hebben het Canadian War Museum bezocht.

Vanaf de camping hebben we een Uber besteld om bij het museum te komen (dat werkt trouwens echt fantastisch in Canada, die Ubers!). In dit museum was ontzettend veel te leren over de geschiedenis van de oorlogen waar Canada onderdeel van uitmaakte. Onder andere ook conflicten tussen Canadian First Nations zoals de Iroquois en de Fransen. Het museum heeft ruim 500.000 stukken gerelateerd aan de militaire geschiedenis.

Na het museum hebben we een stuk gewandeld door de stad en zijn we o.a. langs de parlementsgebouwen gekomen. Deze stonden helaas wel grotendeels in de steigers, maar alsnog zijn het indrukwekkende gebouwen. We hebben een beetje gewinkeld en wat gegeten, en zijn daarna weer op tijd naar de camping vertrokken.
Ottawa is een mooie stad en zeker de moeite waard om te bezoeken. Dit is de laatste grote stad in onze reis. De volgende stop gaat Algonquin zijn!
Groetjes,

_edited.png)



Opmerkingen