top of page

Op reis naar Canada #8: Ottawa

  • Foto van schrijver: Marjolijn Barten
    Marjolijn Barten
  • 15 feb 2023
  • 1 minuten om te lezen

De hoofdstad van Canada, tweetalig en het ligt op de grens tussen Quebec en Ontario. Ik heb het natuurlijk over Ottawa. Nadat we in Tadoussac zijn geweest, bezochten we deze stad. We hebben een wandeling door de stad gemaakt en hebben het Canadian War Museum bezocht.

Vanaf de camping hebben we een Uber besteld om bij het museum te komen (dat werkt trouwens echt fantastisch in Canada, die Ubers!). In dit museum was ontzettend veel te leren over de geschiedenis van de oorlogen waar Canada onderdeel van uitmaakte. Onder andere ook conflicten tussen Canadian First Nations zoals de Iroquois en de Fransen. Het museum heeft ruim 500.000 stukken gerelateerd aan de militaire geschiedenis.

Het National Holocaust Monument bij het Canadian War Museum

Na het museum hebben we een stuk gewandeld door de stad en zijn we o.a. langs de parlementsgebouwen gekomen. Deze stonden helaas wel grotendeels in de steigers, maar alsnog zijn het indrukwekkende gebouwen. We hebben een beetje gewinkeld en wat gegeten, en zijn daarna weer op tijd naar de camping vertrokken.


Ottawa is een mooie stad en zeker de moeite waard om te bezoeken. Dit is de laatste grote stad in onze reis. De volgende stop gaat Algonquin zijn!


Groetjes,

Marjo

Opmerkingen


  • Black Facebook Icon
  • Black Pinterest Icon
  • Black Flickr Icon
  • Black Instagram Icon
  • TripAdvisor

© 2022 Door Marjo.

bottom of page