top of page

Hoi! Ik ben Marjolijn!

Marjo, om het makkelijk te houden. Hoef je ook niet na te denken of het ei of ij moet zijn. Ik ben dus Marjolijn, ik ben geboren op 26 oktober 1993 wat mij nu zo'n 28 jaar oud maakt. Al vanaf dat ik een klein meisje ben, ben ik gek op dieren en met name op paarden. Hierboven zie je mij met een van mijn verzorgpaarden Rolex.

Mijn vader was altijd al bezig met fotografie en daardoor werd mijn interesse ook geprikkeld. Ik begon met een kleine digitale camera, maar stapte al snel over op de Olympus E-300 van mijn vader. Toen het tijd werd om een eigen camera aan te schaffen, werd dit de Sony A390 die ik tweedehands kon overnemen van een kennis. Een ontzettend fijne camera waarmee ik echt de kneepjes van het vak heb geleerd. Maar, op een gegeven moment wil je verder. Ik heb de Sony in 2016 ingewisseld voor een Nikon D7100. Vier jaar en 99k kliks verder heb ik daar de full-frame D750 bijgekocht.

Selfie
Detail fjord paard

Toen ik met fotografie begon, lag de focus bijna volledig op paarden. Ik fotografeerde de (verzorg)paarden van vriendinnen en ook op de manege waren de paarden regelmatig slachtoffer. Daarna ben ik via het platform Bokt.nl begonnen met fotografiemeetings. Dit zijn meetings waarbij een aantal fotografen en modellen afspreken op een bepaalde locatie, zoals de Soesterduinen, om daar vervolgens samen de paarden te fotograferen. Op die manier krijg je afwisselende modellen voor de lens op verschillende locaties, en kun je leren van de collega fotografen.

 

Omdat de camera eigenlijk nooit thuis blijft als ik op vakantie ga, kwam de natuurfotografie er al snel ook bij. Daarnaast vind ik het geweldig om wilde dieren te spotten (wie niet?!) en om die dan ook te fotograferen. Ik oefende veel in de dierentuinen en ook op mijn eigen huisdieren. Sinds vorig jaar heb ik ook de fotografie van honden opgepakt en ben ik mij meer aan het verdiepen in de wereld van de vogelfotografie.

Elk jaar gaan wij op wintersportvakantie naar hetzelfde dorp: Abtenau. Abtenau is een klein dorpje in het Salzburgerland, Oostenrijk. Het is geen toeristische plek, er zijn geen après-ski bars of grote evenementen. Maar, er is wel een skilift, namelijk de Karkogel. Én het ligt nog geen half uur rijden van het grotere skigebied Dachstein-West. Daar gaan wij dus elk jaar heen om de wintersport te bedrijven. Een hele week, omringd door bergen en prachtige uitzichten. Abtenau is de plek waar ik mijn hart verloren ben aan de bergen. Zo geschiedde het dat ik vorig jaar, in 2021, in het najaar terug ben gegaan naar Abtenau. Eerst een week wandelen met mijn moeder en daarna alleen door Duitsland weer naar huis. Ik heb hier zoveel mooie plekjes gezien en gefotografeerd, dat ik toen heb besloten vaker te gaan reizen. En als de mensen om je heen dan zeggen "joh, je moet iets met je verhalen en je foto's" dan begint het wel te kriebelen om een blog op te starten.

 

Zodoende ben ik gestart met deze website. Hopelijk zorgen mijn verhalen en foto's voor de inspiratie die jij nodig hebt om jouw volgende reis te plannen.

Dachstein berg
  • Black Facebook Icon
  • Black Pinterest Icon
  • Black Flickr Icon
  • Black Instagram Icon
  • TripAdvisor

© 2022 Door Marjo.

bottom of page